Virtuella möten och patientutprovningar under COVID-19

Under COVID-19 pandemin förstärker vi vår digitala närvaro ytterligare för att kunna erbjuda den kundservice och expertis våra kunder är vana vid. Det innebär att vi i ännu större utsträckning kommer vara tillgängliga för att ge råd över webben via email, Skype och chat, men givetvis går det lika bra att ringa.

Handicare har i många år arbetat med rådgivning genom instruktionsfilmer och annan media. Många av dessa filmer finns redan på vår YouTube kanal samt under respektive produkt på hemsidan. Har ni ett en situation med brukare kan vi göra instruktionsfilmer för er specifika situation eller ordna ett online möte, i de fallen där ett personligt möte kan riskera patientsäkerheten vid rådande pandemi.

97,6% av våra leveranser skedde i tid i februari månad och vi arbetar kontinuerligt med våra leverantörer för att fortsätta hålla denna höga servicenivå. Under rådande omständigheter med hänsyn till faktorer utanför vår kontroll kan detta komma att ändras men vi kommer i dessa fall tydligt kommunicera detta via vår hemsida.

Som alltid är ni välkomna att höra av er till vår kundservice eller direkt till ansvarig säljare för eventuella frågor.