Viktig information till våra kunder – Vi byter namn!

Direct Healthcare Group (DHG) förvärvade i maj 2020 Handicare Patient Handling (exklusive Patient Handling Nordamerika).  Som ett led i att förstärka vår kundupplevelse och fortsätta att tillhandahålla bästa möjliga service kommer Handicare AB att från och med 1 mars 2021 att verka under namnet Direct Healthcare Group Sverige AB. Våra varumärken SystemRoMedic och Linido kommer att behålla sina varunamn.

I samband med sammanslagningen, görs en satsning på utveckling av produktsegmentet inom Patient Handling. Detta kommer att leda till ett ännu bredare produktutbud och bättre service till kunderna.

Vad betyder dessa förändringar för dig som kund? 

I linje med vårt åtagande att följa bästa praxis och informera våra kunder om förändringar som genomförs har vi tagit fram en lista med förväntade frågor och svar. Vi hoppas vi att den kan hjälpa till med att svara på några av de frågor du kan ha om Direct Healthcare Group.

 

Vad kan du berätta om Direct Healthcare Group?

Direct Healthcare Group grundades 2009 som Direct Healthcare Services (DHS) och utvecklades snabbt till en erkänd ledare inom utveckling och tillverkning av vårdslösningar för att förebygga och behandla trycksår. Produkterna som utvecklades var främst statiska-, dynamiska- och hybridmadrasser, sittdynor och tillbehör.

Idag består Direct Healthcare Group av ett antal varumärken vilka alla utvecklar, tillverkar och förfinar medicintekniska produkter som är inriktade på tidig mobilisering av patienter för att förhindra minskad rörlighet. Användningen av Direct Healthcare Groups produkter medför att allvarliga medicinska problem i samband med minskad patientrörlighet uppfattas, hanteras och löses.

Direct Healthcare Group har vid förvärvet av Handicares Patienthanteringsdivision i Europa och resten av världen, ytterligare utökat produktportföljen till att nu innefatta produkter inom säker förflyttning samt badrumsanpassningar.

Direct Healthcare Group har sitt huvudkontor och tillverkning i Caerphilly, södra Wales. Under åren har Direct Healthcare Group vuxit från att leverera produkter och tjänster till Storbritannien och arbeta med globala distributörer, till att nu ha en direkt säljnärvaro i fem europeiska länder och leverera till över 40 länder världen över.

För att besöka DHG:s hemsida klicka här.

KOMMER NAMNÄNDRINGEN ATT PÅVERKA EVENTUELLA AVTAL?

Avtalen kommer ej att påverkas. Vi kommer att behålla vårt organisationsnummer och fakturaadress, det är enbart vårt företagsnamn som ändras.

OBS NYA E-POST ADRESSER TILL KUNDSERVICE

Du når vår kundservice på samma telefonnummer som tidigare 08-557 62 200

Vänligen observera att vår kundservice har bytt e-postadress.

Ny e-postadress till kundservice är: info.se@directhealthcaregroup.com

För att lägga order mailar du: order.se@directhealthcaregroup.com

KOMMER JAG ATT HA KVAR MIN SÄLJREPRESENTANT?

För tillfället finns inga planer på förändringar i vår säljkår och vår nuvarande säljkår kommer att fortsätter jobba med våra kunder som tidigare.

KOMMER VI FORTFARANDE ATT KUNNA GÅ PÅ KURS HOS ER?

Ja vi kommer att erbjuda kurser och workshops även i framtiden men då under namnet Ethos, vilket är namnet på den engelska motsvarigheten till Handicare Academy.

Observera att på grund av den nuvarande COVID-19 pandemin har alla våra workshop tillfälligt skjutits upp eller erbjuds t.ex. i form av webinars eller andra IT-lösningar.

Du kommer  att hitta våra kurser på vår nya hemsida under fliken ”Utbildningar”.

VAD HÄNDER MED GARANTIER PÅ REDAN INKÖPTA PROUKTER? 

Direct Healthcare Group kommer att täcka alla utestående garantiavtal som kan finnas till följd av tidigare köp av en produkt från Handicare AB.

KONTAKTA VÅR KUNDSERVICE OM DU HAR FRÅGOR ELLER VILL LÄGGA EN ORDER

Har du ytterligare frågor eller vill lägga en order etc? Tveka inte att kontakta vår kundservice.